Sep 12, 2009

Learning to live

לא כתבתי כל השבוע.

אני לא הולכת להכנס לפרטי פרטים של השבוע הזה.
אבל הוא היה ארוך ומעייף, ומאוד חברתי. (ועל כן מעייף... :) )

יום ראשון היה טורונטו שהיה ממש כיף.

יום שלישי היה אירוע לסטודנטים חדשים (תארים מתקדמים) שהיה הזוי.. משהו עם הרבה תופים. לכל הקהל היו תופים והייתה הפעלה הזויה עם זה. לא ברור בעליל.
את האירוע הזה העברתי עם 3 סטודנטים ממעבדת הדגים של סיגל בלשיין.

יום רביעי היו כל מיני דברים.
ואחה"צ סוף סוף פגשתי את כל האנשים שהולכים להיות בכיתה שלי. כלומר, אלה שמתחילים השנה.
היה לנו מפגש כזה של כולם.. שאחריו הלכנו לפיניקס (הפאב באוניברסיטה) ואחריו לפאב אחר, ומשם הלכתי עם עוד בחור אחד למסיבה דומה לזו שהייתה בבית של רובן, אבל בבית של סיגל.

כבר אמרתי שכל מה שאני עושה פה זה לשתות?

האמת, לא מצאתי את עצמי מתחברת יותר מדי לאף אחד מהשנה שלי.
כל הערב הזה איכשהו יצא שבעיקר דיברתי דווקא עם אנשים מהשנה שמעלי או בכלל אחרים.
וזה היה קצת מבאס.

אז יום חמישי היה יום די מבאס איפשהו.
והלכתי לשיעור שאני מתרגלת רק כדי לגלות שהמרצה בכלל התבלבל וזה לא ביום חמישי אלא שלישי.
חשבתי שרק אנשים שלא גרים במדינה דוברת אנגלית עוד יכולים להתבלבל בין
Tuesday
ל
Thursday
.

משעשע.
אבל מסתדר לי מצוין, כי זה אומר שאוכל ללכת למשהו אחר ביום חמישי שרציתי ללכת אליו
Animal behaviour journal club

הדרכים ההזויות להתגבר על בעיות האנגלית-עברית הקשות שיש פה...
חצי מהזמן אני לא כותבת בדיוק כמו שהייתי רוצה כי הכל סתם מתחרבש וזה מוציא אותי מדעתי.
אני לא מבינה למה בממשק של ג'ימייל אפשר לעשות שלא יהיו את הבעיות האלה ופה לא.

בכל מקרה,
אחרי זה הייתה לי הפגישת מעבדה הראשונה שלי. שהייתה נחמדה.
לא הייתי צריכה עדיין להגיד יותר מדי כי לא עשיתי יותר מדי.
מתישהו גם זה יגיע.
כנראה שנזמין ג'וקים בקרוב כי בחורף תהיה בעיה להשיג אותם.
שזה דווקא מגניב, כי אני אשמח להתחיל לעשות משהו קצת מעשי ולא רק לקרוא כל החורף.

יום שישי.
הלכתי לשיעור שאני מתרגלת. היה בסדר. עזרתי בכמה דברים טכניים ובעיקר פשוט ישבתי בשיעור וניסיתי להקשיב.
לא יודעת בדיוק איך זה יהיה עדיין. זה ממש לא חומר שאני סופר בקיאה בו. חלק מהדברים למדתי בעבר אבל זה היה לגמרי מזמן.
אבל יהיה בסדר.

ואז הלכתי לפריידי סושל שוב.
הפעם היה הרבה יותר מלא משבוע שעבר. היו אנשים מהשנה שלי אבל לא הרבה כמו שחשבתי שיהיו.
אבל היו כל מיני פרופסורים וכל מיני אנשים שעוד לא פגשתי, אז היה נחמד.
באיזשהו שלב מצאתי את עצמי עם חבורה של אנשים מהשנה שלי, ואחרי איזה שעתיים החלטנו שנמשיך לפיניקס.
אז היינו איזה קבוצה של חמישה אנשים שהלכה לשם. את רובם זכרתי מהפגישות הראשוניות אבל עם אחד מהם אף פעם לא דיברתי קודם, נראה לי.
בכל מקרה, היה ממש נחמד.
הרבה הרבה בירה, שוב.

הפעם באמת נסעתי על האופניים חזרה שיכורה.. זו הייתה חוויה מעניינת.
במיוחד כשכמעט נפלתי כשניסיתי לעלות.......
אבל הייתי זהירה והגעתי בשלום.
אתם יודעים שיש חוק שאסור לרכב על אופניים שיכורים? קטעים.

היום.
היה אירוע לסטודנטים זרים חדשים, כל היום.
אז הייתי שם מ-10 בבוקר עד איזה 6 בערב.
את החלק הראשון ביליתי עם מישהו מהשנה שלי שבא מניו זילנד ויש לו בעיית מבטא+דיקציה שגורמת לו להיות מאוד לא ברור. אבל מתרגלים.
הסבירו לנו כל מיני דברים מעניינים יותר או פחות.
מעניין למשל שיש בקנדה חוק שאסור לשתות אלכוהול סתם ברחוב. מותר בפאב או בבית. אסור לשבת על הדשא או על ספסל ברחוב ולשתות בירה. זה בניגוד לחוק.
יש בזה משהו חכם, אני חושבת. אני יודעת שגם בארץ חשבו לעשות את זה, אבל הרי גם אם יעשו את זה אף אחד לא יאכוף את זה..

אז למדתי כל מיני דברים.

מתישהו פגשתי סטודנטית שמתחילה תואר שני ביחב"ל ושאר היום הסתובבתי איתה.

הערב כמובן נגמר בפיניקס (אבל לא שתיתי!)
יש גבול.

אוי, והיה קטע לגמרי הזוי באיזשהו שלב שהתחיל איתי איזה דוקטורנט מניגריה או משהו...
הוא קצת הטריד אותי בשאלות שלו כי הוא ממש שאל אותי איפה אני גרה וכל מיני כאלה..
ואז ביקש ממני טלפון או אימייל.. והיה לי לא נעים, אז נתתי לו אימייל, אבל ניסיתי כזה להבהיר שאני לא ממש יודעת מה הוא רוצה וש.. לא יודעת.
זה היה ממש מוזר. הוא פשוט עצר אותי במסדרון והתחיל לשאול אותי שאלות וכאלה.

בטח יש המון דברים שקרו ששכחתי לכתוב עליהם.
אבל כנראה שלא מי יודע מה חשובים.

יש פה משהו שנקרא אאוטדור קלאב, הם מארגנים טיולים לכל מיני מקומות בקנדה וכאלה..
אני הולכת להצטרף ולנסות לצאת לכמה טיולים.
מה הטעם להיות בקנדה אם אני כל החיים רק אשאר בהמילטון...
מקווה שזה יצא לי.

מחר:
קניות
אופניים
צ'קים
לנוח.

הכי חשוב.


וביום שני מתחילים הלימודים.
מעניין איך זה יהיה.
י

3 comments:

  1. יערולה,

    מקווה שתהני ביום הראשון ללימודים, החל היום.
    שתיפגשי אנשים נחמדים גם בשנה שלך.

    הממשק הזה מאלץ אותך לכתוב משפטים קצרים ומצחיקים

    לגבי החוק עם האלכוהול - אם אני לא טועה זה ככה גם בארה"ב, עקרונית אי אפשר לקחת בקבוק יין ולשתות בפיקניק בפארק. זאת אגב הסיבה שאנשים מסתירים את בקבוקי האלכוהול בשקיות נייר חומות.

    תגידי כשהג'וקים יגיעו, אני אקרא לד"ר ג'וק שידביר אותם :)

    או שמא את בעצמך צריכה להקרא ד"ר ג'וק.

    ReplyDelete
  2. so how was the first day of school? :)

    ReplyDelete
  3. מקווה שהלך טוב ביום הראשון

    העניין עם האלכוהול אכן הגיוני.
    הכי הגיוני היה פשוט לאסור על השימוש בו
    :)

    תראי אותך - רק עברת לפרברים וכבר הפכת לפורעת חוק!!

    :)

    בהצלחה עם הבנים וגם בלימודים! (כמו שאומרים בספרי זכרונות של סוף ביתספר יסודי)

    חיבוק

    ReplyDelete